Categories
мэдээ улс-төр

Зам, тээврийн сайд Н.Төмөрхүү “ИНЕГ-ыг мэргэжлийн удирдлагаар хангана”

Зам тээврийн сайдад нэр дэвшигч Н.Төмөрхүү нийтэд танигдаагүй, залуу бас шинэхэн нэр дэвшигч. Гэсэн ч түүнийг “шоглох”-ыг гишүүд хүссэнгүй. Харин ч залуу хүн эрчтэй, зоригтой, далайцтай ажиллаарай хэмээн зөвлөж, тойргийнхоо асуудлуудыг эртхэн дуулгаад авахаар яарав. Захиас ч мэдээж хөвөрч өглөө дөө.Б.Гарамгайбаатар гишүүн “Зам тээврийн салбарт ИНЕГ гэж айхавтар салбар бий”

гэж анхааруулав. Зам, тээврийн сайдад нэр дэвшигч Н.Төмөрхүү “ИНЕГ манай томоохон салбарын нэг. Халаа, сэлгээтэй холбоотой шүүхийн маргаан дуулддаг. Энэ салбарыг мэргэжлийн удирдлагаар хангана. МИАТ-ийн шинэ онгоцны асуудал хөндөгддөг.Шинэ худалдаж авсанонгоцныхоо түрээсийг дийлэхгүй байгаа юм билээ. Үйл ажиллагааг нь сайжруулахын тулд хувьчлах, компанид нь хариуцуулах хувилбар бий. Аль боломжтойг нь сонгож ажиллана. УБТЗ-ыг хөгжүүлэх үндсэн концепци батлагдсан юм билээ. УБТЗ-ын хувь нийлүүлэгчийн хувьд төлөөлөл нь өөрчлөгдөж байгаа. Ажлаа аваад шийдэх арга хэмжээ авна” гэлээ.

Уул уурхайн сайд асан “Бридж” Д.Ганхуягт хэдэн захиас байлаа. “Эдийн засгийн өсөлтийг хангахад маш чухал салбар гэдгийг өнгөрсөн хоёр жилд ойлгосон.Бичиг цаасны ажилдууссан. Хэдэн шийдэх асуудал бий. Тавантолгой Гашуун сухайтынтөмөр замындалан баригдаад явж байгаа. Үүнийг хурдалмаар байна. Машинаар нүүрсээ зөөхөд жилд 400-500 сая доллар алдаж байна. Үүний тал нь төрд татвар хэлбэрээр орж, үлдсэн нь компанийн ашиг болж үлдэх ёстой.Улаанбаатар төмөр замбүх үйлчилгээгээ өөрөө аваад явдаг. Зарим үйлчилгээг хувийн хэвшлийнхэнд даатгахгүй бол төмөр зам ашигтай ажиллахад хэцүү юм билээ” гэв.Өмнө нь энэ салбарт сайд байсан Г.Батхүү гишүүнд ч хэлэх үг байлаа. “МИАТ-ыг хувьчилж болохгүй. Монгол далайд гарцгүй орон. Төр өөрийн унаатай, агаарын хөлөгтэй байж бусад орны агаарынтээврийн үнэ, давтамжид нөлөөлөх боломжтой. Иргэний нисэхийн даргыг гурав солилоо.Энэ мэргэжлийн салбар шүү. Хэрэв Монголын дээгүүр нисч байгаахоёр хөлөгт асуудал үүсвэл Монголын төр төлж дийлэхгүй шүү.МИАТ-адсэтгэлийн хөөрлөөр гурав дахь онгоц авсан. Хувьчилъя гэхээр нь УИХ хувьчлахгүй гэхээр дампууруулж байгаад хувьчилж авах санаархал явж байгаа юм болов уу гэж хардаг. Зах зээлд үнэ унасан үед хувьчилж болохгүй. МИАТ ТӨХ, яамны мэдэлд ч юм шиг сонин байгууллага. Удирдлагыг нь ТӨХ томилдог ч асуудал үүсэхээр яаман дээр буудаг. Улаанбаатар төмөр замын талаар хойд, урд хөршөөс тодорхой санал тавьсан байгаа. Монголд хайртайдаа биш. Монголоор дамжин өнгөрч байгаа төмөр зам хамгийн ашигтай байрлалтай. Ажлын хэсгийн гишүүд хуулийн төсөл өргөн барина. Нүүрсээборлуулдаг, Монголоор их хэмжээний ачаа өнгөрдөг болоход хамтарч ажиллацгаая” гэлээ.

Гишүүдийн захиас цуварч байхыг бодоход маш олон хүний ашиг сонирхолыг татсан салбар нь илэрхий. Олон гишүүн сонгогдсон тойргийнхоо замд анхаарахыг хүсэв. Л.Энх-Амгалан гишүүн “Зам тээврийн салбар дахь төрийн монополийг задал. Хувийн хэвшилд түшиглэ. Төр, хувийн хэвшлийн концессийн гэрээ цуцлагдсаныг эргэж хараарай” гэж зөвлөв.

98,2 хувийн саналаар Н.Төмөрхүү дэмжигдлээ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *