Уламжлалт хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэлд итгэх итгэл өмнөх жилүүдийнхээс илүү хүчтэй сэргэж байгаа тухай олон улсын судалгаануудад дурдсан байдаг. Нэг ёсондоо сонин сэтгүүл, радио, телевизэд судалгаанд хамрагдагсдын 70-аас дээш хувь нь итгэл үзүүлдэг талаар тухайн судалгаануудад өгүүлжээ. Тоо хэзээ ч худлаа хэлдэггүй гэдэг. Тэгэхээр уламжлалт хэвлэл мэдээллийн хэрэгслийн сэргэлтийн үе ирж байгаа гэж ойлгож болох нь. Хэдийгээр дижитал, олон нийтийн сүлжээний мэдээллүүд хүчтэй байдлаа хадгалж байгаа ч хиймэл оюуны хэт хөгжил нь эргээд дижитал мэдээллийн хэрэгсэлд итгэх итгэлд сөргөөр нөлөөлж байгаа аж.
Ер нь яг одоогийн цаг үед аналог эргэн ирэлтээ итгэлтэйгээр хийж байгаа тухай бүхэл бүтэн ном, хэдэн арван судалгааны бүтээлүүд бий. Харин уламжлалт хэрэгслийн нэг болох сонины цахим хувилбар зах зээл дээр эрэлт нь нэмэгдэж байгаа гэнэ. Учир нь цаасаар хэвлэгдэж гардаг хувилбар нь тэр чигээрээ цахим системд ордог болохоор дижитал цаас гэж болох юм. Цахим сонин болон сайтын мэдээлэл нь хоорондоо эрс ялгаатай платформууд.
Энэ онд дэлхий дахинд маш олон сонгууль болж өнгөрлөө. Монголд ч ялгаагүй их хурлын сонгууль болж өнгөрсөн. Одоо удахгүй орон нутгийн сонгууль болох гэж байна. 8000 орчим мандатын төлөө 16000 гаруй нэр дэвшигч өрсөлдөнө. Ийм ширүүн өрсөлдөөнөөс шалгаран гарч ирнэ гэдэг тун хэцүү. Тэр тусмаа шинэ залуу горилогсдод. Тиймээс илүү хүртээмжтэй, итгэл үнэмшилтэй, тухайн хүнийг шууд илэрхийлж чадах цаасан хэвлэл, тэр дундаа сонин гэдэг зүйл л олонд танигдахад шийдвэрлэх үүрэг гүйцэтгэх болно. Нэг ширхэг сонинг дор хаяж таван хүн ямар нэгэн байдлаар уншдаг тоо баримт бий. Нэгэнт хэвлэгдсэн сониныг шууд шатаахгүй л бол ямар нэгэн байдлаар гар дамжаад, эсвэл тухайн айл өрхөд байгаад байдаг давуу талтай. Тийм л болохоор шат шатны сонгуульд нэр дэвшин өрсөлдөгчид заавал сонин хэвлүүлж сурталчилгаандаа ашигладаг. Хэн нь сониноор өөрийгөө сайн сурталчилж чадна тэр хүн илүү танил болж, сонгогчдод хоногшдог, сонгуульдаа ялалт байгуулж чаддаг. Нэр дэвшигчид эртхэн нэгийг бодсон нь дээр байх аа.