Categories
мэдээ цаг-үе

Д.БАТТӨР: МИАТ компани нэмэлт орлого олохын тулд олон улсын карго нислэг, гадны агаарын тээвэрлэгчийн онгоцнуудыг засварлаж байна

МИАТ ТӨХК цар тахалтай холбоотойгоор нэлээд алдагдалтай ажиллаж байгаа. Гэсэн хэдий ч гарц боломж хайж саяхнаас олон улсын карго тээврийн чиглэлээр ажиллах болсон билээ. Энэ талаар МИАТ ТӨХК-ийн захирал Д.Баттөртэй ярилцлаа.

-Коронавирусийн халдвартай холбоотойгоор Үндэсний агаарын тээвэрлэгч МИАТ ТӨХК-ийн хувьд зогсонги байдалд орж хүндхэн байгаа. Одоогоор үйл ажиллагааны хувьд нөхцөл байдал ямаршуухан байна вэ?

-Компани хэмнэлтийн горимд шилжин ажиллаж байна. Хуваарьт нислэг хойшилж байгаагаас орлогын урсгал маш их багассан. Агаарын хөлгийн түрээс, зээлийн төлбөр, бусад төлбөрүүдийг хэлэлцээр хийж боломжийн хэрээр хойшлуулсан. Цар тахлын үед эм эмнэлгийн бүтээгдэхүүн тээвэрлэлт хийж тодорхой хэмжээний орлоготой явж байна. Хуваарьт нислэгийн билетийг өдөр өөрчлөхөд ямар нэг төлбөр хураамж авахгүй нөхцөлтөйгөөр борлуулж байгаа.

-МИАТ ТӨХК дотоод нөөц боломжоо ашиглан олон улсын карго ачаа тээврийн нислэг үйлдэж эхлээд байгаа. Энэ талаар дэлгэрэнгүй мэдээлэл өгөхгүй юу?

-МИАТ компанийн ашиглаж байгаа бүх агаарын хөлөг нь зорчигч тээвэрлэлтийн зориулалттай бөгөөд өмнө нь зөвхөн карго тээвэрлэх нислэгийн туршлагагүй байсан хэдий ч өөрийн хамтран ажилладаг гэрээт агентууд болон олон улсын цахим эх сурвалжууд дээр тавигдсан эм эмнэлгийн бүтээгдэхүүн тээвэрлүүлэх санал тавьсан байгууллагуудтай харилцан ажилласны дүнд өнгөрсөн дөрөвдүгээр сарын 24-нд эхний карго нислэгээ Бээжин, Хамбург хотуудын хооронд амжилттай хийсэн. Мэдээж энэ нислэгийг хийхийн тулд онгоц үйлдвэрлэгч “Боинг” компанийн зөвлөмжийн дагуу шаардлагатай өөрчлөлтийн ажлуудыг гүйцэтгэж ИНЕГ болон Ирландын Иргэний нисэхийн байгууллагуудад хандаж эдгээр карго нислэгийг хийх зөвшөөрлөө авсан байгаа. Карго нислэгийг хийх замаар МИАТ компани үйл ажиллагаагаа өргөжүүлэх дахин нэг боломжийг бид нээж чадлаа гэж үзэж байна.Цаашид хүрсэн амжилтаа баталгаажуулах зорилгоор онгоцны бүхээгт ачих ачааны жин, эзэлхүүнийг богино хугацаанд тооцоолдог болох, илүү олон чиглэлд ачаа тээвэрлэх боломжийг судлах ажлуудыг үргэлжлүүлэн хийж байна.

-Ер нь карго ачаа тээвэрлэх олон улсын тендерт оролцоход ямар шалгуур тавьдаг юм бол?

-Ачаа тээврийн нислэгийг олж авахын тулд ачаа тээвэрлэх агаарын хөлгийн хүчин чадал, ялангуяа тээвэрлэх боломжтой жин, эзэлхүүний талаар мэдээлэл бэлтгэх тараах, манай онгоцыг сонгосон байгууллагуудад тээвэрлэлтийн үнийн саналаа явуулах замаар шалгаруулалтанд оролцож байгаа, гэхдээ хамгийн гол сонгогдох үзүүлэлт нь үүнийн саналаас гадна өмнө нь энэ төрлийн үйл ажиллагааг явуулж байсан дадлага туршлага, нислэгийн цаг баримтлал зэрэг бөгөөд МИАТ компанийн хамгийн давуу тал нь сүүлийн хэдэн жилд хийсэн нойтон түрээсийн нислэгүүдийн цаг баримтлал маш өндөр үзүүлэлттэй байсан явдал гэж бид ойлгож байгаа. Энэ зах зээлд бодит нэг оролцогч байхын тулд нислэгийг тогтмол цаг хугацаанд нь гүйцэтгэх, илүү олон чиглэлд илүү олон байгууллагын ачаа тээвэрлэж зах зээлд танигдсан компани болох шаардлага бидний өмнө байна.

-Одоогоор аль аль улсын хооронд ачаа тээвэр зөөвөрлөж байна вэ?

-Өнөөдрийн байдлаар БНХАУ-ын хоёр хотоос Европын таван хотын чиглэлд ачаа тээвэрлэж байна. Мөн бидэнд булангийн орнууд болон европын бусад улсууд руу нислэг гүйцэтгэх саналууд ирж байгаа ч тавдугаар сарын турш бид нислэгийн захиалгаа аваад дууссан учир ирэх зургадугаар сард дээрх шинэ чиглэлүүдэд нислэг хийхээр төлөвлөн ажиллаж байгаа

-Амны хаалт, хамгаалалтын хувцас, эм хэрэгсэл зөөж байгаа гэлээ. Өөр ямар ачаа тээвэр хийж байгаа вэ?

-МИАТ компанид Иргэний нисэхийн байгууллагуудаас олгогдсон зөвшөөрлийн хүрээнд бид зөвхөн эм, эмнэлгийн хэрэгсэл тээвэрлэх эрхтэй.

-Өөрсдийн баг оролцож байна уу эсвэл онгоцоо түрээслэх байдлаар карго үйлдэж байна уу?

-Эдгээр карго нислэгүүдийг 100 хувь МИАТ компани дангаараа гүйцэтгэж байгаа, бүр ачааг ачиж байгаа ачигч нар маань хүртэл манай компанийн ажилтнууд. Карго нислэгтэй холбоотой компанийн хэлтэс хоорондын уялдаа холбоо нэмэгдэж байгаагийн нэг жишээ нь ачигч нар бүхээгийн ажилтнуудын хоорондын, техникийн газар нислэг үйлдвэрлэл зохицуулалт инженерингийн хэлтэс хоорондын хамтын ажиллагаа зэргийг нэрлэж болно.

-Олон улсын карго ачаа тээврийн тендерт оролцож ажил авснаар цаашдаа ямар боломжууд нээгдэж болох вэ?

-Карго тээврийн нислэгүүдийг гүйцэтгэсэнээр бид өөрсдийн боломж, үр өгөөжийг дараах гурван үзүүлэлтээр багцлан харж байна. Нэгдүгээрт МИАТ компани олон улсад илүү танигдаж, хүлээн зөвшөөрөгдсөн агаарын тээвэрлэгч болох, ирээдүйн боломжуудаа нээх явдал. Хоёрдугаарт МИАТ компанийн ажилтнуудын ажлын ур чадвар, дадлага туршлага нэмэгдэх өргөн боломж байна. Мэдээж эцэст нь эдийн засгийн үр өгөөж, ашиг орлого тодорхой хэмжээгээр нэмэгдэнэ гэж харж байна.

-Алдагдал ихтэй ажиллаж байгаа энэ үед өөр ямар боломжуудыг эрэлхийлж байгаа вэ?

-МИАТ компанийн хамт олон цар тахлын хязгаарлалттай холбоотойгоор манай үндсэн үйл ажиллагаа болох зорчигч тээврийн нислэгүүд зогссон хэдий ч нэмэлт үйл ажиллагааг эрчимжүүлэх, шинэ ажил эхлэх зэргээр ажиллаж байгаагийн нэг нь карго нислэг. Мөн гадны агаарын тээвэрлэгчийн онгоцнуудыг засварлах замаар нэмэлт орлого олохоор ажиллаж, саяхан ОХУ-ын Алроза, Роял Флайт компанийн Боинг 737, Боинг 767 онгоцнуудын засвар үйлчилгээг хийж дуусгаад байна.

Энд нэг асуудлыг заавал онцлон хэлэх нь зүйтэй. Цар тахлын хүнд үед бидний саналыг хүлээн авч, биднийг дэмжин ажиллаж байгаа ЗТХЯ, ГХЯ, ИНЕГ, Улсын онцгой комиссын шуурхай штаб, МХЕГ, ХӨСҮТ-ийн хамт олонд талархлаа илэрхийлмээр байна.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *