Монголчуудын их амралтын үе эхэлсэн энэ үед иргэд хөдөө орон нутгийг зорьж нийслэл дэх замын хөдөлгөөн нэлээд багассан. Үүнтэй холбоотойгоор зам тээврийн зөрчил ямар байгаа талаар Тээврийн цагдаагийн албаны урьдчилан сэргийлэх хэлтсийн дарга цагдаагийн дэд хурандаа Б.Очирбатаас тодрууллаа.
-Иргэд хөдөө орон нутгийг ихээр зорьж буй учир нийслэлийн замын хөдөлгөөн эрс багассан. Түгжрэлгүй зам дээр жолооч нар ямар зөрчил гаргаж байна вэ ?
-Зургадугаар сараас эхлэн иргэд баяр наадам тэмдэглэх, амарч зугаалах нь ихэссэн. Өнгөрсөн жилүүдтэй харьцуулахад замын хөдөлгөөн харьцангуй бага байна. Хүй долоо худаг, Лүн орчмын замын хөдөлгөөн нэмэгдсэн. Замын хөдөлгөөн ихэссэнтэй холбоотойгоор жолооч нарын тэвчээр алдагдах бусад шалт-гаанаар хурдлах, урсгал сөрөх тохиолдол гарч байна. Улаанбаатар хотын хувьд цагдаагийн байгууллага бүрэн бие бүрэлдэхүүнээрээ иргэдийн аюулгүй зорчих байдалд анхаарал тавьж ажиллаж байна. Замын хөдөлгөөний зөрчил өнгөрсөн онтой харьцуулахад харьцангуй бага бүртгэгдсэн.
-Хөдөө орон нутагт зам тээврийн зөрчлийн тохиолдол их гарах болсонтой холбоотойгоор урьдчилан сэргийлэх ямар арга хэмжээ авч байгаа вэ?
-Орон нутагт зам тээврийн ослын 80-аас дээш хувь нь бүртгэгддэг. Тэр тусмаа долоо, найм, есдүгээр сард илүү нэмэгддэг. Манай байгууллагаас хамгаалах бүс зүүдэггүй жолооч 83 орчим хувь гэсэн тоо судалгаа гаргасан. Цагдаагийн байгууллага хамгаалах бүсний хэрэглээг нэмэгдүүлэх зорилгоор “Амь аврах амьдралын алтан гурвалжин” гэх нөлөөллийн ажлыг тодорхой хугацаанд зохион байгуулсан. Хамгаа-лалтын бүсний хэрэглээг нэмэгдүүлэх тэр тусмаа жолооч, зорчигчийн аюулгүй байдлыг нэмэгдүүлэх нь энэ ажлын гол зорилго байсан.
Орон нутгийг замд хурд хэтрүүлэх, хориглосон нөхцөлд гүйцэж түрүүлэх, шөнийн цагт гэрэл шилжүүлэхгүй байх, урт замд нойргүй удаан явснаас осол гаргах ийм төрлийн зөрчил их байгаагаас хамгаалах бүсний хэрэглээн дээр ажиллаж байна.
Архи согтууруулах ундааны хэрэглээнээс үүдэх зөрчил дээр хяналт шалгалт өдөр бүр хийгдэж байна. Хөдөө орон нутагт мотоциклыг хамгаалах хэрэгсэлгүй унах тохиолдол их байна. Иргэд олон нийт өөрсдийн аюулгүй байдлын үүднээс хамгаалах хэрэгсэл хэрэглээсэй гэж хүсч байна.
-Хамгаалалтын хэрэгсэлгүй мотоцикл унаж байгаа талаар та ярьж байна. Тэгвэл өсвөр насны хүүхдүүд сурон, мопед, цахилгаан дугуй их унах болсон, үүнийг зохицуулах хуулийн заалт бий юу?
-Хуулийн зохицуулалт байгаа, сурон нь мотоциклын нэг загвар гэж заагдсан байдаг. Арван найман нас хүрсэн жолоодох эрхийн үнэмлэхтэй иргэн хэрэглэх ёстой. Гэвч харамсалтай нь эцэг эхчүүд маань улсын бүртгэлд бүртгүүлэхгүй суроныг насанд хүрээгүй хүүхдүүдэд хамгаалах малгайгүй хэрэглүүлж байгаагаас олон хүүхэд бэртэл гэмтэл авах, цаашлаад амь нас эрсдэх болсон. Мопедын төрлийн тээврийн хэрэгслийг арван зургаан нас хүрсэн иргэн хамгаалалтын хэрэгсэлтэйгээр зорчих хэсгийн зөвхөн баруун гар талаар хоёр болон гуравдугаар эгнээд оролгүйгээр унах зохицуулалттай. Энэ чиглэлээр цагдаагийн байгууллага тодорхой дүрмийн заалтыг хариуцсан аж ахуйн нэгжүүдэд албан шаардлагыг тавьж ажлын хэсэг гарган үе шаттай ажлуудыг хийж байна.
-Гарцгүй газраар зам хөндлөн гарах иргэд их болсон шүү дээ. Энэ тал дээр хяналт тавих боломжтой юу?
-Одоогийн байдлаар хүн хүчний хүрэлцээнээс хамаараад иргэн бүрийг хянах боломжгүй. Бид үе шат-тайгаар хиймэл оюун ухааныг нэвтрүүлж гарцгүй газраар явах, улаан гэрлээр зам хөндлөн гарсан тохиол-долд тухайн иргэнийг тодорхойлж зөрчлийн арга хэмжээ авах талаар ажиллаж байна.
-Нийслэл болон орон нутагт замын камержуулалт нэмэгдсэн үү?
-Энэ жилийн хувьд камержуулалт нэмэгдэж байгаа. Тэр тусмаа орон нутгийн хөдөлгөөнд тавих дундаж хурдны хяналтын камер суурилагдсан байгаа, есдүгээр сараас бүрэн ашиглалтад орно.