Японы хамгийн сүүлийн үеийн дээд амжилтыг харуулсан сумны галт тэрэг нь зөвхөн илүү хурдан, илүү зөөлөн гүйхээс гадна газар хөдлөлтийн үед зорчигчдыг аюулгүй байдалд хүргэх боломжтой юм.N700S – ‘S’ нь ‘Дээд’ гэсэн утгатай бөгөөд 7-р сарын 1-нд ашиглалтад орсон бөгөөд Токио станц ба Осака дахь Шин-Осака станцыг холбосон Tokaido Shinkansen шугамд үйлчилдэг.
Энэ нь цагт 360 км хурдлах чадвартай бөгөөд 2019 онд туршилтын үеэр тогтоосон шинэ рекордыг дэлхийн хамгийн хурдан галт тэрэгний нэг болгож чадсан юм. Гэхдээ ажиллагааны хурд нь цагт 285 км хурдална. Энэ бол Японы Төв төмөр замын (JR Central) 13 жилийн хугацаанд Tokaido Shinkansen шугамд оруулсан анхны шинэ сум галт тэрэгний загвар бөгөөд 2020 онд Токиогийн Олимптой давхцахаар төлөвлөгдсөн байсан ч олимп 2021 он хүртэл хойшлогджээ.
Бодит уналт нь галт тэрэгний хөдөлгөөнийг шингээхэд тусалдаг шинэ идэвхитэй бэхэлгээний системийн ачаар илүү тайван, илүү зөөлөн байх болно. Галт тэрэг нь сайжруулсан автомат удирдлага, тоормосны системтэй бөгөөд ослын үед түргэн зогсоох боломжийг олгодог. Энэ нь мөн литий-ион батерейны өөрөө хөдөлгүүрийн системээр тоноглогдсон бөгөөд энэ нь дэлхийн анхных юм. Энэхүү систем нь галт тэрэгний цахилгаан тасалдах үед бие даан богино зайд гүйх боломжийг олгодог бөгөөд өндөр эрсдэлтэй газарт гүүр, гүүрэн дээр байснаас бага хурдтай аюулгүй байршилд шилжих боломжтой аж. Жишээ нь: газар хөдлөлтийн үед. Гаднах төрхөөрөө бол N700S нь гоёмсог алтан логогоос гадна хуучин N700 эсвэл N700A загвараас тийм ч өөр харагдахгүй юм. Дотроо шинээр зохион бүтээсэн суудал нь зорчигчдыг цаашаа суух боломжийг олгож, илүү тохь тухтай, ялангуяа холын зайн зорчигчдод илүү тохь тухыг санал болгож байна. Суудал бүр нь тусдаа цахилгаан залгууртай. Ачаа тээшний тавиуруудыг зогсоол бүрт асааж зорчигчдод эд зүйлсээ сануулах аж.
Японы Токио, Осака хотуудыг холбосон Токайдо Шинкансенгийн шугамыг 1964 онд Японы Токио хотноо зуны олимпийн наадам эхлэхэд яг 1964 онд нээжээ. Энэ бол дэлхийн хамгийн өндөр хурдны төмөр замын шугам байв.
Б.МӨНХДУЛАМ