Цагаан сарын баяр ч дөхлөө. Үүнтэй зэрэгцээд жилд ганц удаа олгодог “Насны хишиг”, “Одонгийн мөнгө”-ний олголт эхэлжээ. Харамсалтай нь төрийн банкнаас бусад банкуудхаламжийн мөнгийг өөрийн банкаар дамжуулж өгөхгүй хэмээн цааргалдаг.
“Төрийн банк” төрийн өмчийн банк болохоор энэ бүх ачааг үүрч халамж үйлчилгээний мөнгийг олгосоор байгаа. Өнөөдөр халамжийн 100, 200 мянгаа авах гэсэн өвгөд, хөгшид төрийн банкны үүдэнддугаарлаж ачаалал үүсгэжээ. Энэ үеэр багагүй асуудал үүсдэг юм.
Удаан хугацаагаар мөнгөө авахаа хүлээж зогссон иргэдийн заримынх нь биеийн байдал муудаж, эмч, эмнэлэгийн бараа дууддаг. Зарим нь очерь дарааллаа булаацалдан маргах жишээний асуудал ч үүсдэг байна. Хамгийн инээдтэй ч гэх үү, харамсалтай ч гэхүү “Олон цагаар дугаарлаж зогсох иргэдэд “Бие засах газар огтоос олддоггүй” . Энэ бол өнөөгийн нийгмийн асуудал. Ихэнх банк олон нийтэд үйлчилдэг хэрнээ дотроонийтэд үйлчлэх “00” байдаггүй. Нийтэд үйлчлэх гэж байгаа бол нийтийн бие засах газраа хамгийн эхэнд уг нь шийдмээр юм.Энэ асуудал цагаан сар, хүүхдийн мөнгө, тэтгэвэр буух үеэр очерь ихсэх үед дугаарлаж зогсох иргэнд хамгийн их тулгамддаг ажээ.
Иргэдийн халамж үйлчилгээний мөнгө олгож эхлэх гэж байгаатай холбогдон үүсээд байгаа хүндрэлд иргэд ямар бодолтой байгаа талаар тодрууллаа. Энэ талаар төрийн банкны гадна зогсох иргэн Т.Ойдов “Жил бүхэн мөнгөө авах гэж бөөн очерь, чирэгдэл болж байна авах юм. Уг нь олгох ёстой мөнгөө иргэдийн данс руу хийчихэж байвал амар байна” гэв. Түүнчлэн насны хишиг, одонгийн мөнгөө авахын тулд өдөржин гадна зогсох хэцүү байна. Гадна их хүйтэн байна. Олон хүнд дугаарласан байгаа учир банкан дотроо багтахгүй байгаа. Өмнөх хүмүүс мөнгөө аваад гарах хүртэл хүлээгээд өглөөнөөс орой болж байна гэж ярих иргэд цөөнгүй байлаа. Иргэн Б. Наран “Очерь дарааллаа алдахгүй гээд өдөржингөө гадаа хүлээж зогсохдоо бие засаж чадахгүй. Банкууд дотроо “00”-гүй болохоор хэцүү байна” гэв. Уг нь ахмадууд тэтгэвэрийн данстай бас карттай байдаг. Түүгээр нь дамжуулж, ингэж хүндрэл учруулахгүйгээр насны хишиг, одонгийн мөнгийг нь өгч болдоггүй юмуу гэх нэгэн байлаа. Зарим нь очих ёстой эзнийхээ гар дээр заавал очих хэрэгтэй. Тэгэхгүй бол үр хүүхдүүд нь мөнгийг авчихаад байх юм. Шууд өөрийн биеэр ирээд банкнаас авах нь зөв. Тэгэхгүй бол өндөр настнууд АТМ-ээр картаа ашиглан мөнгөө авч чадахгүй гэх зүйлс бас яригдаж байв.
Аливаа үйл ажиллагаа явуулдаг хуулийн этгээд нийгмийн хариуцлагаа ухамсарлах хэрэгтэй. Гэтэл манайд байгаа арилжааны банкууд тийм юм мэдэхгүй. Тэд зөвхөн ашгаа л бодож байна. Ачааллын үед иргэдэд түргэн шуурхай, хүндрэл учруулахгүйгээр дор хаяж дөрвөн банк халамжийн мөнгийг тараачихдаг бол асуудал арай гайгүй байхсан. Хэдий арилжааны банкууд ашигтай талаа харах ёстой ч гэлээ зарим үедээ уян хатан байвал илүүдэхгүй болов уу.