Categories
онцлох-нийтлэл туслах-ангилал

ХААН Банкны Салбарын удирдлага хариуцсан захирал Ж.Ганбат: Бид цахим банкны үйлчилгээгээр тэргүүлэгч

ХААН банкны салбарын удирдлага хариуцсан захирал Ж.Ганбатттай ярилцлаа.


-ХААН банкны Экспресс болон Цахим банкны үйл­чилгээнд хүмүүс таатай хандаж байна. 2017 онд та­най хамт олон ажлын ам­жилт дүүрэн байв уу?

-2017 онд ХААН банк хэд хэдэн том зорилт тавьж ажил­лалаа. Үүний нэг нь ха­­рил­­цагчдадаа банкны үйл­­­­­чилгээг хамгийн хялбар ар­гаар авах боломжтой ца­хим банкны үйлчилгээгээ сайж­­­руулах, шинэ үйлчилгээ гаргах, цахим банкны сүл­жээ­­гээ өргөжүүлэх зорилт бай­­лаа. Энэ хүрээнд өнгөр­сөн онд Монголд хамгийн олон буюу 1000 гаруй ATM, 130 гаруй өөртөө үйлчлэх эксп­ресс банкуудыг орон даяар байршуулсан. Най­ман мянга гаруй карт уншигч ма­шинтай болсон гээд Ца­­­хим банкны маш том сүл­­­­жээг ХААН банк бай­гуулж чад­лаа. Энэ нь олон ха­рил­­­цагчийн цаг завыг нь хэм­­нэх, амьдралдаа их цаг гар­гах боломжийг нээж өг­сөн. Бидний Цахим банкны чиг­лэлээр хийсэн энэ олон аж­лыг манай харилцагчид, ир­­гэд таашаан хүлээн авч бай­­гаа. Шинэ технологи, ши­­нэ үйлчилгээнд манай хэ­рэг­лэгчид маш хурдан дасч сурдаг, хурдан хэрэглэдэг. Түү­­гээр ч зогсохгүй хэрхэн сайж­руулах санал зөвлөмж хүр­тэл хэлж байгаа нь бид­ний үйлчилгээ харил­цагч­дадаа үр өгөөжөө өгч бай­гаа­­­­гийн нэг илрэл юм.

-Харилцагчийн хамгийн их хэрэглэдэг шинэ бүтээг­дэхүүнүүд гэвэл юуг нэр­лэх вэ?

-Цахим банкны үйл­чил­гээ­­­­гээр тэргүүлэгч бай­на гэ­дэг бол ингэж хэлж, мэ­дээ­лээд орхичих биш түү­нийгээ амьд­ралд боди­той­гоор нэвт­­­­­рүүлсэн байх ёстой. Бид 2017 онд шинээр QPay үйл­­­чилгээ буюу QR кодоор төл­­­бөр төлдөг үйлчилгээг Мон­­голд анхлан нэвтрүүлж бай­­лаа. Мөн ХААН PAY үйл­чилгээ нь гар утасны ду­гаа­раар, фейсбүүкийн найзууд руу­­гаа, байршлаар нь мөнгө шил­­жүүлэх боломж олгож бай­гаа юм.

ХААН банкны апплейкшн руу ороход ху­рууны хээгээр нэвтэрдэг боллоо. Харилцагчаа хам­гаалах, аливаа эрсдлээс урьд­чилан сэр­гийлэх зо­рил­­гоор олон тооны хөг­жүү­лэлтийг хий­лээ. Ту­хайлбал АТМ-ээс мөнгө шил­­жүү­лэхэд хүлээн авагчийн нэр гарч ирдэг, гүйл­­­гээний утга бичдэг, бүх мэ­дээллээ шалгаад гүйл­гээ­гээ хийдэг боломжийг нээж өглөө. Ха­рилцагчид маань салбар дээр ирж, карт захиалаад заавал эр­гэж ирж авдаг байсан бол бид захиалсан картыг нь шуудангаар хүргэж өгдөг болсон. Энэ олон үйл­чил­гээг хэрэглэгчдэдээ са­нал болгож, амьдралд нэвт­рүүлс­нээр ХААН банк Цахим банкны үйлчилгээгээр улс­даа тэргүүлэх хэмжээнд хүр­лээ. Үүнийг маань ч олон улсын байгууллагууд өндөр үнэлж, Монгол Улсын шилдэг дижитал банк шагналыг хоёр ч ОУ-ын байгууллагаас олголоо. Мөн Кредит картын үйлчилгээн дээр үсрэнгүй дэвш­лийг авчирч чадсан гэж үзэж байгаа. Тухайлбал, эмэг­тэйчүүдэд зориулан гоём­­сог “Гламор” кредит карт гаргалаа. Платинум карт маань МИАТ-ийн нис­лэ­гийн миль тооцох боломж­той болсон. Энэ мэт бид үйл­чил­гээндээ өдөр тутамд хү­мүүст хэрэгтэй үнэ цэнэтэй зүйлсийг нэмж байна.

-Цахим банк хүн бүрийн хэ­рэглээ болж, үйлчилгээ нь өргөжөөд ирэхээр амар хял­бар болдог ч нөгөө талд эрсдлүүд дагалдаад гарч таарна. Энэ тал дээр хэ­­­рэглэгчээ хамгаалах ямар арга хэмжээ авдаг вэ?

-Цахим банкны хэрэглээ, хөгжил зөвхөн Монгол Улс гэлтгүй дэлхий даяар эрчим­тэй хөгжиж байна. Өдөр ту­там л шинэ технологиуд нэв­тэрч, хэрэглээнд ордог. Үүнийг дагаад үйл­чилгээ үзүүлж байгаа байгуул­ла­гуудын зүгээс болон хэ­рэг­­лэгч талаасаа ч мэд­лэг, мэ­дээлэл, болгоомж шаард­­даг. Тухайлбал, карт эзэм­шигч картын нууц дугаа­раа олон нийтийн газар хэн нэгэн хүнд хэлдэггүй байх хэрэг­тэй. Төлбөр төлөх үеэр “Таны нууц дугаар хэд вэ” гэж асуух тохиолдол гар­даг. Ингэж асуудаггүй бай­хыг үйл­чилгээний бай­гуул­лагад хэлдэг. Карт эзэмшигчдэдээ ийм асуултад хариулдаггүй байх талаас нь сануулж, зөвлөдөг. Тийм учраас үйл­чилгээний байгууллагад карт уншигч машиныг утаснаас нь салгаж, харилцагч өөрөө нууц үгээ хийх боломжтой байдлаар байрлуулах гэх мэт арга хэмжээг эртнээс нэвт­рүүлээд явж байгаа.

Цахим банкин дээр нууц үг гэдэг ойлголт гардаг. Хү­мүүсийн имэйл хаягийг ха­кердах, мэйл хаяг руу нэвтэрч банкны нууц үгийг нь мэдэх, ингэснээр цахим банк­наас нь мөнгө шилжүүлж авах зэ­рэг залилан, гэмт хэргийг олон улсад phishing буюу загасчлал гэж нэрлэдэг. Ийм хэрэг олон улсад төдийгүй манайд ч мэр сэр гардаг. Тийм учраас харилцагч маань хэрэглэгчийн дугаар, нууц үг, данс болон ре­гистрийн дугаар зэрэг хувийн мэдээллээ бусдад хэлэхгүй байх, ямар нэг зүйл дээр би­чиж орхихгүй байх, нууц үгээ гурван сар тутамд байнга сольж хэвших хэрэгтэй. Хэ­рэв нууц үгээ хэн нэгэн хүнд хэлэх, өөр хүн нууц үгийг маань мэдчихлээ гэж сэжиг төрвөл тэр даруй интернэт банк руугаа нэвтэрч орон нууц үгээ солих, бүр болохгүй бол банкныхаа лавлах төв рүү утасдан интернэт банкны эрхээ хаалгах ёстой. Картын нууц дугаарыг ч мөн адил хэрэглэгч өөрөө аль ч ATM дээр очоод солих боломжтой байдаг. Ийм мэдлэг, мэдээ­лэл, хариуцлагыг харилцагч иргэдээс давхар шаардах боллоо.

-Банк цахимжихын хэ­рээр олон улсад ч ма­найд ч шинэ төрлийн гэмт хэргүүд гарах болсон талаар та дурдлаа. Саяв­тархан гэхэд танай банк­наас хэрэглэгч гэх нэг эмэгтэй картнаасаа мөнгө алдсан талаар мэ­дээ­лэл гарсан. Үнэхээр тэр хүн мөнгөө алдав уу, ямар тохиолдол болов?

-Үнэхээр олон улсын хэм­­жээнд ийм хэргүүд гарах болж, цагдаагийн бай­гуул­ла­гууд ч, банкууд ч ир­гэ­дийнхээ сонор сэрэмж, мэд­лэг мэдээлэлд анхаарах бол­­сон. www.control.mn гэсэн сайтад манай нэг харилцагч яриа өгсөн байсан. Бидний зүгээс тухайн харилцагчийн нэр, хувийн мэдээлэлд хүндэт­гэлтэй хандаж байгаа. Харилцагчийн маань тухайн вэб сайтад өгсөн яриагаар бол сэжиг бүхий линк дээр дарж, өөрийн хувийн мэдээл­лээ оруулна уу гэсний дагуу оруулсан гэжээ. Энэ нь ма­гадгүй загасчлал буюу ца­хим гэмт хэрэгт өртсөн байх хандлагатай. Бид урьд­чил­сан байдлаар тэгж харж байгаа. Гэхдээ яг ямар гэмт хэрэгт өртсөн, хэн халд­сан гэдгийг нь хуулийн бай­гуул­лага тогтооно. Ха­рил­цагчийн хувьд өөрийнх нь хийгээгүй гүйлгээ гэдгийг бидэнд хэл­сэн. Манай харилцагчийн үйл­чилгээний газар энэ гомд­­лыг хүлээж аваад хуу­лийн байгууллагын өгсөн зөв­шөөрөл, хүсэлтийн да­гуу өөрийнх нь дансны ду­гаа­раар ямар гүйлгээ хийсэн мэ­дээллийг гаргаж өгсөн. Одоо үүнийг шалган тогтоох ажил үргэлжилж байна. Уг харилцагчийн мөнгө өөрийнх нь зөвшөөрөлгүйгээр өөр дансанд шилжиж орсон гэд­гийг тогтоосны дараа хохи­ролгүй болгох бүх боломж бий. Үүнийг шалгахад мэ­дээж цаг хугацаа орно. Зөв­хөн банк ч биш, хуулийн байгууллагатай хамтран ажил­­ладаг. Тухайн үед ха­рил­цагч маань асуудлыг түр­гэн шийдэхгүй байна гэсэн бу­химдалтай байсан учраас тэгж ярилцлага өгсөн гэсэн. Гэхдээ бид дахин уулзаж, ха­рилцан ойлголцсон учраас хуу­лийн байгууллагатай хамт­ран ажиллах үйл явц үр­гэл­жилж байна.

-Заавал хуулийн бай­гууллагын зөвшөөрөл хэ­рэгтэй болдог юм уу, банк­наас шалгаад гомдлыг ший­дээд явж болдоггүй юм уу?

-Тийм боломжгүй. Данс­наас нь өөрийн нь хийгээгүй гүйлгээ гарчихсан байна гэ­сэн гомдлыг гаргалаа гэ­хэд банкны ажилтан уг гүйл­гээг аль данс руу орсон бай­на гэж мөрдөж шалгах бо­ломжгүй. Харин тухайн иргэн банкинд мэдээлэхээс гадна хуулийн байгууллагад эхлээд хандаж, цагдаагаас тогтоол ирүүлсний дараа­гаас бид холбогдох мэдээл­лийг гаргаж өгдөг. Үүний да­раагаас үргэлжлээд хуу­лийн байгууллагын шалгах үйл ажиллагаа эхэлж, банк үүнд нь бүхий л мэдээллийг гарган өгч хамтран ажил­ладаг. Нэг талаасаа түвэг чи­рэгдэл ихтэй мэт боловч нөгөө талаасаа олон мянган харилцагчдынхаа сан­хүү­гийн мэдээллийг нууцалж, хам­гаалж байгаа хэрэг гэдэг та­лаас нь ойлгох хэрэгтэй.

-Дээрх эмэгтэйн бичлэг цацагдсаны дараа цөөнгүй хүн “Би данснаасаа төдөн төгрөг алдсан, би ч бас алдсан” гэж сэтгэгдэл бич­сэн байсан. Үнэхээр ийм олон хүн ХААН банкны данс­наасаа мөнгөө алдсан хэрэг үү. Жүжигчин Сөрөлт хүртэл мөнгөө алдсан та­лаар бичсэн байсан. Тэр олон хүн танайд албан ёсоор хандсан уу, та нар шал­гаж үзсэн үү?

-Тэр мэдээллийн дор сэт­гэгдэл олон байсан ч би­дэнд албан ёсоор хандаг­сад цөөн. Хэрэглэгч өөрөө хүсэлтээ гар­гаагүй байхад бид дансны мэдээл­лийг нь шалгаж үзэх бо­ломж­гүй. Жүжигчин Сө­рөлт өөрийн фэйсбүүк хая­гаасаа “Миний данснаас 500 гаруй мянган төгрөг алдагдлаа” гэсэн утгатай мэ­дээллийг оруулсан бай­сан болохоор бид түүнтэй холбогдсон. Тэрээр гадаа­дад яваа учраас ирээд хол­богдоё гэсэн. Сошиалд сэтгэгдэл бичсэн хүмүүсийн үнэн, худал гэж бид шалгаж мэдээлэх боломжгүй. Ту­хайн хэрэглэгч үнэхээр энэ гүйлгээг өөрөө хийгээгүй то­хиолдолд банкин­даа мэ­дээлээд улмаар хуулийн бай­гууллагад шалгуулах хү­сэлтээ гаргах ёстой. Ийм хүсэлтийн дагуу цагдаагийн байгууллагаас банкинд ту­хайн гүйлгээний тухай, хү­лээн авагчийн тухай мэдээлэл авахаар манайд тогтоол ирүү­­лэх ёстой. Ийм процесс яваг­дах ёстой гэдгийг дахин хэлье. Өөрөөр хэлбэл хуульд заасан процедурын да­­­гуу шалгах тогтоох ажил нь явагдах ёстой юм.

-Бага сага мөнгө үрэг­дээд байна, алга болоод байна гэж байгаа хүмүүс хуулгаа аваад харахаар март­­сан санасан гүйлгээ гарч ирж байгаа гэж дуул­сан юм байна…

-Хүний хувийн данснаас тэр хүний зөвшөөрөлгүй ганц төгрөг ч алга болох учиргүй. Энэ бол банкны үндсэн үүрэг. Банк бол тэр олон ха­рил­цагчдын мөнгийг маш ха­риуц­лагатайгаар хадгалах ёстой. Зээлүүлэхдээ хүртэл бид маш хянуур ханддаг. Маш нарийн шалгуур бүхий дүрэм журамтай. Үнэхээр хүмүүсийн хэлээд байгаа шиг данснаас нь мөнгө гар­чихлаа гэж бодвол хамгийн түрүүнд дансны хуулгаа авч шалгаарай гэж хүсмээр байна. Ямар тохиолдолд ийм эргэлзээ төрж болох вэ гэхээр Ухаалаг банкны үйл­чилгээ авсан хүмүүст 5000 төгрөгөөс дээш гүйлгээ хий­хэд гар утсанд нь мессэж ирдэг. Төдий тооны төгрөг таны данснаас гарлаа, эсвэл орлого орлоо гэсэн мессэж. Таван мянган төг­рөгөөс доош гүйлгээ хийхэд энэ мес­сеж ирдэггүй гэсэн үг. За­римдаа хүмүүс бага дүнтэй гүйлгээ хийснээ мартах то­хиолдол гарна. Дараа нь 5000 төгрөгөөс дээш дүнтэй гүйлгээ хийхэд мэ­дээлэл ирэхдээ өмнөх мөнгийг орол­­цуулаад илүү их мөнгө хасагдсан шиг ойлгогддог. Үүн дээр хүмүүс мөнгө алга болчихлоо гэж ойлгож бу­химдаад байх талтай. Жи­шээлбэл, “Миний дансанд 80 мянган төгрөг байсан, 20 мянгаар юм авахад 24 мянган төгрөг хасагд­сан мессэж ир­лээ” гэдэг. Гэтэл өмнө 4000 төг­рөгийн гүйлгээ хийсэн нь мэдээлэл ирээгүй болохоор мартчихсан байдаг. Өчигдөр л гэхэд манайд нэг харилцагч хандаад данснаас нь 4000 га­руй төгрөг дутлаа шалгаад өгөөч гэсэн. Манайхан тухайн дансны хуулгыг нь гаргаж өгсний дараа хажуугийн дэл­гүү­рээсээ ийм мөнгөн дүн­гээр гүйлгээ хийснээ санаж байх жишээтэй.

Тийм болохоор дансны хуул­гаа эхлээд сайн шал­гаа­рай гэж бид зөвлөж байна. Үнэхээр таны хий­гээгүй гүйлгээ байх юм бол бичиг баримттайгаа өөрт ойр ХААН Банкны салбар эсхүл манай Харилцагчийн мэдээллийн төвийн 1800-1917 утсанд хандаж шалгуулахад нээлт­тэй. Энэ 1800-1917 гэсэн ду­гаар энгийн утасны та­риф­тай гэдгийг бас хэлье. Манай харилцагчийн мэ­дээл­лийн төв 24 цагийн турш ажилладаг. Мөн callcenter@khanbank.com хаягт зөрүүтэй гэж үзэж байгаа дансны гүйлгээний хуулгаа явуулахад бид шалгаад ха­риу өгөх боломжтой.

-Мэссэжээр мэдээлэл авахад 50 төгрөг унадаг. Олон 50 төгрөгийн нийлбэр бас бага сагаар алга бо­лоод байгаа мэт ойлголт тө­рүүлж болох тал бий юу?

-Үйлчилгээ үзүүлсний шимт­гэл хураамж аль ч банкинд байдаг. Ямар бү­тээг­­дэхүүн, ямар үйлчилгээ авч байгаагаас шалтгаалаад төрөл бүрийн хураамж шимт­гэл бий. Таны хэлж бай­гаа 50 төгрөгийн хураамж бол “Ухаалаг мэдээ” үйл­чил­гээ­ний хураамж. Энэ үйл­чилгээг авч болно, авахгүй байж болно. Ийм мессэж авахгүй гэвэл дансны мэ­дээлэл, гүйлгээний мэдээл­лээ шалгах олон боломжууд, арга зам бий. Чухамдаа хэ­рэг­лэгчийн сонголт. Гэхдээ маш олон хүн энэ үйлчилгээг сонгодгоос харвал дансны орлого зарлагаа бодит ца­гийн горимд хүлээн авдаг энэ үйлчилгээ ихэнх хүмүүст ач холбогдолтой байдаг байх нь. Хэрэв уг үйлчилгээг сонгосон бол 5000 төгрөгөөс дээш дүн­тэй орлого, зарлагын гүйл­­гээ хийхэд мэдээлэл гар утсанд нь очдог. Гүйлгээний мэдээллийн хураамж бүх л банкинд байдгийг манайхан мэдэж байгаа байх. Энэ үйл­чилгээний хураамж болон бу­сад хураамжийн мэдээлэл дансны хуулга дээр дэл­гэ­рэн­гүй гардаг учраас гом­дол гаргахаасаа өмнө эхлээд хуул­гаа авч хянаж хараарай гэдгийг дахин хэлье.

-ХААН банк нийт гүйл­гээ­нийхээ 90 хол давсан ху­вийн гүйлгээг цахим бол­­госон. Ер нь танай банк­ны, ялангуяа цахим гүйл­гээний хамгаалалт хэр найд­вар­тай вэ?

-ХААН банк Монгол Улсын тэргүүлэгч банк. Сүүлийн гур­ван жил дараалан Мон­гол Улсын топ-150 аж ахуйн нэгжийн гуравдугаарт эрэм­бэлэгдэж байна. Улсад төлж байгаа татвар, үйл ажил­ла­гааны цар хүрээгээрээ улс­даа гуравдугаарт жагсдаг байгууллага. Банкны үйл­чилгээ явуулахад ард нь ца­хим банк, картын гэх зэрэг маш том системүүд ажиллаж байдаг. Энэ бүх систем, сүлжээ олон улсын аль ч банкинд байдаг стандарт программын дагуу ажиллаж байна. ХААН банк одоогоос дөрвөн жилийн өмнө Монгол Улсад анх удаа банкны салбарын мэдээллийн аюул­гүй ажиллагааны стан­дартыг хангасан ISO 27001 сертификат авсан. ХААН банк­ны аюулгүй ажиллагаа, системийн хамгаалалтад эргэлзэх зүйл байхгүй. Бид ингээд зогсоогүй, маш олон шинэ зүйл нэвтрүүлж, шинэ бүтээгдэхүүн гаргаж байна. Хэдэн жилийн өмнө салбар дээр ихэнх гүйлгээ хийдэг байсан бол одоо дийлэнх гүйлгээ цахимаар болон Эксп­ресс банкаар хийгдэж хэрэг­лэгчдийн цаг завыг хэм­нэх болсонд харилцагчид маань талархлаа илэрхийлж байдаг.

-ХААН банк цаашид улам илүү цахимжина гэж ойлгож болох уу?

-Дэлхийн банкны чиг хандлага, нийгмийн өөрч­лөлт, хүмүүсийн амьдралын хэв маягаас үүдэн банкны үйлчилгээ улам цахимжиж байна. Бидний зорилго бол харилцагчдад ямар үйл­чилгээ илүү хялбар, амар байна гэдгийг олж нэвт­рүү­лэхэд чиглэгддэг. Банкны үйлчилгээ цахим­жихын хэ­р­ээр бид харил­цагчдаа, ир­гэдээ сур­гах шаард­ла­га гарч ирж байна. Ху­вийн мэдээллийн аюулгүй байд­лаа хэрхэн хангах, нууц үгээ байнга сольж хэвшихээс эхлээд зөвлөж, сургалт хийх, мэ­дээлэл хүргэх ажлыг зог­солтгүй хийж байна. Цаа­шид ч энэ чиглэлээр түлхүү ажиллах, боломжит бүх сув­­гаар харилцагчдад хүр­гэхээр тодорхой ажлууд хө­төл­­бөрүүд хэрэгжүүлэхээр төлөвлөж байна.

-Банкны олон төрлийн үйлчилгээг нэвтрүүлэхээс гадна харилцагчдаа сур­гаж дадуулах, бүр аюул­гүй байдалдаа хэрхэн анхаа­рахад нь сургана гэхээр…

-Бидэнд хамаагүй гээд хойшоо суух боломжгүй юм л даа. Харилцагч хэрэг­лэгчдэд маань хэрэгтэй шаардлагатай байна гэж үз­­­вэл бид зогсолтгүй ажил­­ласаар байх болно. Хам­гийн энгийн жишээ хэлэхэд хүмүүс картаа өөр хүнд өгөөд АТМ-ээс мөнгө авахуу­лах, үйлчилгээний газ­руу­даар худалдаа хийлгэх то­хиолдол их байдаг. Үүн дээр харилцагчид маань бол­гоомжтой байж, ийм зүйл гар­гахгүй байх цааш­лаад үнэ­­х­ээр зайлшгүй шалт­гаа­наар хувийн мэдээллээ хүнд хэлсэн бол дараа нь АТМ дээр нууц үгээ өөрчилж солих хэрэгтэй. Хэрэв та ца­хим банкны хэрэглэгч бол нэвт­рэх нэр, нууц үгээ ч байнга сольж байх хэрэгтэй юм.

-Ер нь олон нийт банкны найдвартай байдлыг юу­гаар хэмжих ёстой байдаг вэ?

-Банкны найдвартай бай­­дал, амжилттай сайн ажил­­­лаж байгаа эсэхийг юу­ны түрүүн Монголбанкны шал­гуур үзүүлэлтүүдийг хэр­хэн хан­гаж байгаа эсэхээс харж болно. Эдгээр шал­гуу­руу­дыг ХААН банк байнга да­вуулж хангадаг. 2017 онд гэ­хэд манай банк актив хө­рөнгө нь долоон их наяд хүрсэн Монголын анхны банк болсон. Өөрөөр хэлбэл, ХААН банкинд маш олон ха­рилцагч иргэд, байгууллага итгэж мөнгөө хадгалуулж байна гэсэн үг. Мөн олон улсын аудитын байгууллага манай үйл ажиллагааг тогт­мол шалгаж, бид банкны тухай хуулийн дагуу улирал тутам санхүүгийн тайлангаа ил тодоор тайлагнадаг. Хэд­­хэн хоногийн өмнө олон улсын Moody`s байгуул­ла­гаас Монгол Улсын зээлжих зэрэглэлийг нэмэхэд ХААН банкны зэрэглэлийг ч мөн нэм­сэн сайхан мэдээтэй байна.

-Энэ онд танай банкны хамт олон юунд илүү анхаа­рал хандуулах вэ?

– 2017 онд бид Цахим банкны чиглэлээр маш ам­жилт­тай ажилласан бол 2018 онд үйлчилгээний ча­­нарыг дээшлүүлэх чиг­лэлээр томоохон зорилт та­вин ажиллаж байна. Жи­шээ нь, бүтээгдэхүүн үйл­чил­гээг заавал салбарт ирэл­гүйгээр авах сувгуудыг нэмэг­дүү­лэхээр ажиллаж байна. Салбар дээр ирсэн ха­рил­цагчдад тав тухтай үйлчлэх, асуудлыг хэрхэн шуур­хай шийдэх гэх мэт үйл­чилгээний чанарт анхаар­сан олон ажлыг хийс­ний дүнд гарсан сайн үзүү­лэлтүүдээ улам дээш­лүү­лэхийн төлөө ажиллана. Нэлээд хэдэн жи­лийн өмнө яригддаг байсан шиг тийм урт дараалалтай нэгж одоо байхгүй болсон байна. Хэрэг­лээний зээлийг найман цагт багтаан ол­гож байна. Картыг ямар ху­га­цаанд харилцагчийн гар дээр тавих гэх мэт бүх бүтээг­дэхүүн дээрээ цаг тавьж, хянаж байгаа.

-Банкны хувьд ямар ха­рилцагч илүү үнэ цэнэтэй байдаг вэ?

-ХААН банктай харилцаж ирсэн бүх харилцагч маань бидэнд үнэ цэнэтэй. Бид ха­рилцагч болгоныхоо хэрэг­цээ шаардлагыг хангах үүд­­­нээс үйлчилгээнүүдээ тө­­рөл­жүүлэх ажлыг сүүлийн хоёр жил түлхүү хийж байна. Хэ­рэглэгч бүрийн хэрэгцээ шаард­лага өөр. Энэ бүхэнд тааруулж төрөлжсөн үйл­чилгээг санал болгож бай­на. Жишээ нь, 2017 онд бид Signature үйлчилгээг гар­­га­сан. Энэ нь цаашид өсч дэв­жих чадамжтай, зав ба­га­тай залуусаа дэмжих багц бүтээгдэхүүн бүхий үйл­чил­гээ юм. Заавал салбар дээр ирэхгүйгээр тусгай ха­рил­цааны менежертэйгээ ха­­рилцаад онлайнаар үйл­чилгээгээ авах боломж ол­год­гоороо ажил хэрэгч за­лууст илүү тохиромжтой. Энэ үйлчилгээний харилцагч болс­ноор орон сууцны зээл, кредит карт авахаас эх­лээд өөрийгөө хөгжүүлэх хө­төл­бөр, төрөл бүрийн сургалт зэ­рэг арга хэмжээнд оролцох боломжтой юм. Мөн жижиг дунд бизнес эрхлэгчдэд зо­риулсан ХААН Бизнес үйл­чилгээг мөн гаргасан бай­гаа. Цаашид ч энэ ажлыг үр­­гэлж­­лүүлэх төлөвлөгөөтэй байна.

-Харилцагчдадаа хан­дан юу хэлэх вэ?

-ХААН Банк Монголын олон өрхүүд, аж ахуйн нэгжүү­дэд банкны үйлчилгээг хүр­­тээмжтэй найдвартай тогт­­­вортой хүргэдэг. ХААН Банк өнөөдөр олон зүй­лээ­рээ салбартаа манлайлагч төдийгүй Монгол улсын ний­гэм эдийн засагт то­моо­­хон үүрэг гүйцэтгэдэг бай­­гууллага болж өсөж хөг­­жиж байна. Өнөөдрийн ХААН Банк­ны санхүүгийн ча­давхи, шинээр нэвтрүүлж буй бүтээгдэхүүн үйлчилгээ, сал­бар нэгж болон цахим банк­­ны хамгийн том сүлжээг байгуулж чадсан энэ бүх ам­жилтыг бүтээхэд бидэнд ит­гэл үзүүлдэг харилцагчдын маань хувь нэмэр чухал үүрэг гүйцэтгэдэг гэдгийг хэл­­мээр байна. ХААН Банкыг улам сайжруулахын төлөө хэ­­рэг­цээ шаардлага, санал зөв­лөм­жөө байнга илэрхийлж бай­дагт бид талархан хүлээж авдаг. Ингээд ХААН Банкаар үйлчлүүлдэг нийт харилцагч хамтрагч түншүүддээ ирэх но­хой жилдээ эрүүл энх, аз жар­галтай байхыг 5000 гаруй ажилтнуудынхаа өмнөөс дэвшүүлж байна.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *