Categories
мэдээ нийгэм цаг-үе

 Ресторануудын орлого, хүний нөөц хоёр дахин хумигджээ

Яг одоо онцлох 10 ресторан

Байгаль орчин, аялал жуулчлалын яамны Төрийн нарийн бичгийн дарга Э.Баттулга болон аялал жуулчлалын мэргэжлийн холбоод цар тахлын дараах “Аялал жуулчлалын сэргэлтийн стратеги төлөвлөгөө”-ний төслийн талаар хэлэлцжээ.

Уулзалтаар хэлэлцсэн асуудлаар Засгийн газрын түвшинд шийдвэрлүүлэх, богино, дунд хугацаанд хэрэгжүүлэх ажлуудын чиглэл, дарааллыг гаргасан байна.

Мэргэжлийн холбоод “Аялал жуулчлалыг сэргээх стратеги төлөвлөгөө”-ндөө дараах гурван судалгааг хийж байгаа аж.

  1. Аялал жуулчлалын салбарыг сэргээх чиглэлд 160 гаруй орон аялал жуулчлалыг сэргээх хөтөлбөр гарган ажиллаж буй. Үүний 50 орчим улс, орны төлөвлөгөө, судалгааны ажлуудад харьцуулалт, судалгаа,
  2. Цар тахлын нөлөөгөөр хямралд өртөөд буй дотоодын аялал жуулчлалын тур оператор, жуулчны бааз, ресторан, зочид буудал гэсэн салбаруудын 200 гаруй ААН-үүдэд хямрал хэрхэн туссаныг түүвэр судалгаа,
  3. Цаашид ямар шуурхай стратеги хэрэгжүүлж салбарыг сэргээх вэ гэсэн чиглэлд 30 орчим аялал жуулчлалын салбарын экспертүүдийн дунд түүвэр ярилцлага, судалгаа хийж байна.

Урьдчилсан судалгаагаар (зөвхөн жуулчид хүлээж авдаг) (2020-2021 онд дотоодод)

  • Тур операторуудын орлого 80 хувь буурч, ажиллах хүч нь 78 хувь
  • Зочид буудлуудын орлого 63 хувь буурч, хүний нөөц нь 25 хувь
  • Жуулчны баазын орлого 84 хувь буурч, ажлын байр 65 хувь
  • Ресторануудын орлого, хүний нөөц нь 50:50 хувь хумигджээ.

Иймээс дээрх гурван судалгаа, баримт нотолгоонд үндэслэн 8 стратегийн 40 гаруй чиглэлд аялал жуулчлалыг сэргээх төлөвлөгөө боловсруулсан байна.

Тодруулбал:

  1. Эрүүл, аюулгүй үйлчилгээ – Шинэ хэвийн байдалд нийцсэн эрүүл, аюулгүй, жуулчны итгэл төрүүлэхүйц үйлчилгээг хангах,
  2. Тээврийн салбар – Зорчигч тээврийн өрсөлдөхүйц, таатай нөхцөлийг бүрдүүлэх
  3. Хүний нөөцийн бодлого – Салбарын хүний нөөцийг дахин бүрдүүлэх, чадавхжуулах,
  4. Хувийн хэвшлийн дэмжлэг – Аж ахуйн нэгжүүдийн үйл ажиллагааг эхлүүлэх, сэргээхэд төрөөс дэмжлэг үзүүлэх,
  5. Үйлчилгээний дэд бүтэц – Аялал жуулчлалын бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг хөгжүүлэхэд шаардлагатай дэд бүтцийг сайжруулах,
  6. Зах зээл, маркетинг – Гадаад сурталчилгаа, маркетингийн үр дүнтэй хөтөлбөрүүдийг хэрэгжүүлж жуулчны эрэлтийг нэмэгдүүлэх,
  7. Хууль, эрх зүйн шинэчлэл – Аялал жуулчлалын салбарын эрхзүйн орчныг сайжруулах Аялал жуулчлалын тогтвортой хөгжил,
  8. Аялал жуулчлалын салбарыг тогтвортой хөгжих суурь нөхцөлийг бүрдүүлж, хамтын ажиллагааг өргөжүүлэх гэсэн чиглэл багтаж байгаа аж.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *