Categories
мэдээ цаг-үе

НОМ ЯРЬЖ ӨГЬЕ: “Физикт сургах зүйн үндэс”


Физикматематикийн ухааны доктор, боловсрол судлалын шинжлэх ухааны доктор, профессор Цэдэндамбын Содов болон профессор М.Гонгор, доктор Л.Удвал нарын хамтын бүтээл “Физикт сургах зүйн үндэс” ном хэвлэгдэн гарлаа. Физикийн боловсролын өнөөгийн хэрэгцээ, практик шаардлага, өөрсдийн дунд, дээд сургуульд физикийг олон арван жил судалж заан сургаж ирсэн явцад сурагч, оюутныг физикт хэрхэн сургах талаарх санаа бодол, сурган хүмүүжүүлэх эрэлт хайлт, эргэцүүлэл, шинжилгээ, хуримтлуулсан туршлага, практик арга барилдаа тулгуурлан эрдэмтэн профессорууд энэхүү номыг туурвижээ. Мөн манай улсад физикийн боловсрол сургалт хөгжиж ирсэн товч түүх, физикч эрдэмтэн багш нарын бий болгосон тэргүүн туршлага, сургамжид дүн шинжилгээ хийсний үндсэн дээр бичсэн нь тодорхой харагдаж байна.

“Физикийн шинжлэх ухаан, боловсрол, соёл”, “Физикт сургах зүйн үндсэн асуудлууд”, “Монголын физикийн боловсрол, сургалтын систем дэх судалгаа, туршлага, тулгамдсан асуудлууд”, “Физикт сургах зүйн зарим жишээ” гэсэн дөрвөн хэсгээс бүрдсэн энэхүү номд зохиогчид судалгааасуудлын шинжтэй лекцийн материалыг суралцагчдын идэвхтэй оролцоотойгоор эх сурвалжуудтай ажиллан системчлэх, физикийн бодлого бодох, лабораторийн туршилтыг бие даан хийх, физикийн үзүүлэх туршилтад бэлтгэх, төгсөгчдөдөө дээрх арга зүй, барилыг төлөвшүүлэх асуудлыг авч үзсэн байна.

Физик бол хөдөлж буй материйн энгийн хэрнээ хамгийн нийтлэг шинж чанар, түүний бүхий л төрөл, төлөвийн бүтэц, харилцан үйлчлэл, хувиралтай холбоотой тооны болон чанарын өөрчлөлтүүдийн тухай орон зайцаг хугацааны бодит хуулиудыг судалдаг шинжлэх ухаан юм. Иймийн тул физикийг судалснаар аливаа хүн:

Янз бүрийн систем, үзэгдлүүдийг нэгдмэл арга судлалын үүднээс судлах, ертөнцийн олон талын нэгдлийг нээх,

Ертөнцийн шинжлэх ухааны дүрслэлийн талаар төсөөлөлтэй болж, хүрээлэгч бодит орчин, бие хүний үйл ажиллагааны зорилго, ахуйн мэдлэгүүдийн тухай субьектив систем төлөвших,

Суралцагчдын логик сэтгэлгээ, индукци, дедукци, оюун дүгнэлтийг ашиглах чадвар хөгжиж, физикийн онолын загварыг хэрэглэх мэдлэгтэй болох,

-Төрөл бүрийн үзэгдлийн зүй тогтлыг олж, судалж буй процессуудын хоорондын шалтгаанүр дагаврын холбоог тогтоож, үүсэх зөрчлийг илрүүлэн танин мэдэхүйн шинэ түвшинд хүрдэг байна.

Энэ номын өөр нэг онцлог бол физикийн тасралтгүй боловсрол Монгол Улсад үүссэнээс хойших ер орчим жилд физикийн сургалтын хөтөлбөр, сурах бичгүүдийн агуулга яаж хөгжиж, хэн хэн гээч зохиогч ямар сурах бичгүүдийг орчуулж, зохиож хэрэглэж ирснийг баримтаар нотолж, залуу үеийг физикт сургах зүйн олон тулгамдсан асуудал, тухайлбал сургалтын арга, арга зүй, технологи, хэрэглэгдэхүүн, ахмад үеийн багш нараас туршин хэрэгжүүлсэн сурган хүмүүжүүлэх туршлагад шинжилгээ хийж, заримыг нь “Физикт сургах зүйн зарим жишээ” бүлэгт дэлгэрэнгүй оруулсан явдал юм. Физикийн дунд, дээд боловсролын залгамж холбоо, тэрчлэн физикийн багш бэлтгэж буй байдал, физикийн боловсролыг Монгол Улсад шинжлэх ухаан, үйлдвэрлэлтэй холбон хөгжүүлэх талаарх судалгааны үр дүнгээ ном зүйд буй эх сурвалжуудын хамт эшлэл болгон бичиж, цаашид боловсронгуй болгох талаар тодорхой саналууд дэвшүүлжээ. Номыг шинжлэх ухааны доктор, академич Б.Жадамбаа, доктор, дэд профессор Х.Дондог нар хянан тохиолдуулжээ.

Физикийн хичээл зааж буй багш нар, багш болохоор суралцаж буй оюутан үйлийн явцдаа бүтээлчээр суралцахад нь туслах зорилгоор бичсэн энэхүү номын үнэ 18000 төгрөг бөгөөд 99912430 утсаар ярих буюу Sod­ov_Ts@yahoo.com хаягаар зохиогч нартай холбоо барьж, захиалгаа “Физикийн боловсрол” сэтгүүлийн Голомт банкин дахь 1410014435 тоот дансаар шилжүүлэн, худалдан авч болох юм байна.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *