Categories
мэдээ нийгэм

Эрүүл мэндийн тусламж, үйлчилгээг сайжруулахад сувилагч нарын үүрэг чухал

СУВИЛАХУЙН БОЛОВСРОЛЫН ТАЛААР БАРИМТЛАХ БОДЛОГО, АГУУЛГА, АРГА ЗҮЙН ШИНЭЧЛЭЛ СЭДЭВТ СУВИЛАХУЙН БАГШ НАРЫН АНХДУГААР ЧУУЛГАН боллоо.

Хүн амд үзүүлэх эрүүл мэндийн тусламж, үйлчилгээний хариуцлагатай бөгөөд томоохон үүргийг гүйцэтгэгч сувилагч нарыг албан ёсоор 1929 оноос сургаж бэлтгэж эхэлсэн бол өнөөдрийн байдлаар улсын хэмжээнд сувилахуйн боловрол олгох төрийн өмчийн 4, хувийн хэвшлийн 10 сургуулиар сувилахуйн дипломын 3 жилийн бакалаврын 4 жилээр боловсрол эзэмшүүлж байна. СУВИЛАХУЙН БОЛОВСРОЛЫН ТАЛААР БАРИМТЛАХ БОДЛОГО, АГУУЛГА, АРГА ЗҮЙН ШИНЭЧЛЭЛ СЭДЭВТ СУВИЛАХУЙН БАГШ НАРЫН АНХДУГААР ЧУУЛГАН боллоо.

Сувилагчид 1997 оноос мэргэжлийн зэрэг хамгаалж эхэлснээс хойш одоо 3061 ахлах, 670 тэргүүлэх, 6 зөвлөх зэрэгтэй сувилагч ажиллаж байгаа бөгөөд энэ нь нийт сувилагчдын 32,5 хувь болж байна.


СУВИЛАХУЙН БОЛОВСРОЛЫН ТАЛААР БАРИМТЛАХ БОДЛОГО, АГУУЛГА, АРГА ЗҮЙН ШИНЭЧЛЭЛ СЭДЭВТ СУВИЛАХУЙН БАГШ НАРЫН АНХДУГААР ЧУУЛГАНЫ үеэр Эрүүл мэндийн дэд сайд Л.Бямбасүрэн үг хэллээ. Тэрээр цаашид бид дэлхийн хөгжилтэй хөл нийлүүлэн алхах, хөгжлөө тодорхойлох үүднээс сургалтын агуулга, арга зүйг илэрхийлэгч үндэсний контент бүхий сурах бичиг, түүнийг орчуулан хүргэгч мэргэжлийн сувилагч мэргэжлийн багш нарын бэлтгэх ёстой.

Сургалтын чанар, орчин нөхцлийг тасралтгүй сайжруулж ажиллах ёстой. Сургалтын байгууллагын удирдлага, зохион байгуулалтыг сайжруулж, удирдлагын багт сувилагч мэргэжлийн хүмүүсийн эзлэх хувийг нэмэгдүүлэх шаардлагатай.

Одоо манай орны практикт, удирдах ажилтнууд, эмнэлгийн дарга эмч, сургуулийн захирлууд тэр дундаа сувилахуйн сургуулийн захирлууд эмч мэргэжлийн хүмүүс байж гол шийдвэрүүдийг анагаах талдаа гаргах хандлага ноёлж байгаа учраас сувилахуйн шинжлэх ухааныг бие даалган хөгжүүлэх асуудал, дэлхийн хөгжлийн түвшинд хүрсэн сувилахуйг хөгжүүлэх асуудалд бид сэтгэлгээний том хувьсгал хийх шаардлагатай байгаа юм.

Нөгөө нэг асуудал бол эрүүл мэндийн тусламж, үйлчилгээний чанар сайжруулах асуудал чанартай мэргэжилтэн бэлтгэн гаргахаас эхлэх ёстой.

Энэхүү мэргэжилтэн нь мэргэжлийн өндөр мэдлэг, ур чадвар бүхий, орчин үеийн техник, технологийн түвшинд түүртэлгүй ажиллах хэмжээнд бэлтгэгдсэн байх ёстой.

Тиймээс энэхүү чуулганы зорилго нь дэлхийн сувилахуйн боловсролын хөгжлийн баримт бичгүүдийг судлан, өөрийн орны нөхцөл байдалтай уялдуулан хөгжлийн бодлогоо тодорхойлоход оршиж байгаа юм.

Энэ утгаараа бид сувилагч бэлтгэх сургууль нь тусламж, үйлчилгээний чанартай нягт уялдаатай буюу өөрөөр хэлбэл олон улсын хэмжээнд үйлчилж байгаа гол зарчим болох төгсгөсөн сургууль нь төгсөгчийнхөө гаргасан мэргэжлийн алдааг үүрдэг хариуцлагын тогтолцоог бид нэвтрүүлэх асуудлыг энэхүү бодлогын барим бичигтээ тусгаарай.

Сувилахуйн боловсролын урт болон дунд хугацаанд сувилагч бэлтгэх боловсролын чиг хандлагыг тодорхойлох энэхүү чухал үйл ажиллагаанд хүн бүхэн идэвхи санаачлагатай оролцоно гэдэгт итгэлтэй байна. гэлээ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *