Categories
онцлох-нийтлэл туслах-ангилал

Үг бол хэвлэл мэдээллийн байгууллагын түүхий эд

Мэргэжлийн сэтгүүл зүй ба дижитал эрин үе хэвлэл мэдээллийн байгууллагуудын дундах форум боллоо. Уг ёс зүйн форум нь хоёр дахь жилдээ болж байна.Хэвлэл мэдээллийнхэн, сэтгүүлчид нийтээрээ олон нийтийн эрх ашгийг тэргүүн эгнээнд тавьж, хараат бус, баримт нотолгоотой мэдээллийг хэрэглэгчдэд хүргэдэг, хэвлэл мэдээллийн ёс зүйн зарчмаа чанд мөрддөг байхыг энэхүү форумаар дамжуулан уриалж буй юм.

МУБИС-ийн Нийгэм Хүмүүлэгийн Ухааны Сургуулийн захирал профессор Ж.Батбаатар хэлэхдээ “Дижитал эрин үе бол хэвлэл мэдээллийн байгууллагын хувьд цунами. Цунамид өртөхгүйн тулд мод тарьдаг болохоос агуйд нуугддаггүй. Сэтгүүлчид ээ, сэрцгээ. Ажлаа хийцгээ. Өнөөдөр сошиал медиагаас ялгарахын тулд сэтгүүлч, хэвлэл мэдээллийн байгууллагууд юу хийж байна вэ. Ялгаралаа бий болгох модоо тарьцгаа. Залуучуудыг сонин уншиж, радио сонсдоггүй гэж буруутгаж болохгүй. Тэднийг татах, уншуулахын тулд сошиалаас ялгарч юу хийсэн билээ редакциуд” гэв.

Эхний хэлэлцүүлэг “Мэргэжлийн сэтгүүл зүй ба нийгмийн сүлжээ сэдвээр модератор: Ц.Тамир (МЭССЗТ-ийн фактчетэр), Ч.Болортуяа (ХМЗ-ийн ёс зүйн хорооны гишүүн, Ikon.mn сайтын ерөнхий редактор), Д.Түмэн-Өлзий (Араньян, нийтлэлч, нийгмийн сүлжээний төлөөлөл), Д.Дагиймаа (ХИС-ийн мэдээлэл харилцааны менежментийн сургуулийн захирал), С.Болд-Эрдэнэ (Asia mining сэтгүүлийн эрхлэгч) нарын дунд өрнөлөө.

Ц.Тамир: Үзэн ядах үг хэллэгээр үзэн ядах процесс үргэлжилж байна. Үг гэдэг контентоо үйлдвэрлэнэ үү, дижитал нь байна уу, цаас нь байна уу хамаагүй хэвлэл мэдээллийн байгууллагын түүхий эд нь болдог. Эцсийн бүтээгдэхүүн болоход хамгийн тулгуур цэг нь болдог. Тэгэхээр үг бол хэдэн жилийн дараа хувьсана, өөрчлөгдөнө гэсэн зүйл байхгүй. Үүгээр юу хэлэх байна гэвэл Үг-Цаазлах хөдөлгөөн өрнөөд байна. Энэ нь ёс зүй, найруулга зүй, үг зүйтэй холбоотой. Мэргэжлийн сэтгүүл зүйн ангид найруулга зүй дотроо тусдаа орчин цагийн Монгол хэлийг хуваан сонины хэл, сэтгүүлийн хэл, телевизийн хэл, радиогийн хэл гэж хичээд ордог. Одооны сургалтад твиттерийн хэл, фэйсбүүкийн хэл, рекламны хэл ч гэдэг юмуу тусад нь оруулдаг болмоор байна. Хэрэглэж болохгүй үг гэж байхгүй. Хэрэглэж байгаа үгээ ньюансыг нь зөв олоод, зөв байршуулаад учир шалтгааны холбогдолтойгоор гаргаж хэрэглэх нь зүйтэй гэлээ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *